Kerknieuws.nl Motie over godsdienstvrijheid bij Europarlement
ZA 25 mei 00:29  |  update 00:29
GeloofRaam stukVVPCatharijneconventNBG
Asiel terecht geweigerd om twijfel bekeringKerk Vaassen met luchtbuks beschotenVVP verspreidt liturgiekrantCatharijneconvent neemt erfgoedtaken SKKN overBijbelgenootschappen bijeen in Egmond aan Zee

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Motie over godsdienstvrijheid bij Europarlement

Europarlement
DI 18 sep 2012 | 08.30

Bij het Europese Parlement is een geschreven verklaring ingediend waarin elke vorm van vervolging, op basis van de geloofsovertuiging uitdrukkelijk wordt veroordeeld. Volgens de motie zijn vrije meningsuiting en gewetens- en godsdienstvrijheid fundamentele basisprincipes van de Europese Unie.

De EU wordt tevens opgeroepen om zich te verzetten tegen discriminatie, onverdraagzaamheid en het geweld dat daarvan het gevolg is. Ook het geweld tegen religieuze minderheden wordt aangeklaagd.

De geschreven motie over godsdienstvrijheid kan ook het officiële standpunt worden van de Europese Unie indien zij wordt ondertekend door meer dan de helft van de 754 Europarlementsleden.

Bron: Kerknet







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
Kerken moeten een actieve rol spelen in het verwerken van nationale rouw
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties ( lijst van 1 t/m 15 van de 69 reacties )

24 sep 2012, 12.49 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Jan, dat mag dan op papier zo zijn, maar de praktijk wijst nog al eens wat anders uit:liquidaties, moord, seksueel misbruik, brandstichting, porno-gedrag NA ontslag uit inrichtingen.Je gezinsleden of kennissen of wie dan ook zullen het slachtoffer maar zijn....De praktijk geeft helemaal niet aan m.i. dat er van terugdringen sprake is..... Zijn we er onderhand aan "gewend" geraakt, dat de media dagelijks over steekpartijen, moord, seksueel misbruik etc. spreken? En dan nog de vele zaken,die verzwegen worden in geval van abortus, euthanasie... die als de gewoonste zaak van de wereld worden beschouwd door velen.
Ik heb een klacht over deze reactie


23 sep 2012, 19.28 uur
Door: Jan (83.83.199.xxx)
@N.d : de overheid die het zwaard niet tevergeefs draagt,staat. Maar in de dezelfde tekst staat, na de komma: ",U ten goede".. Daarin ligt - naast je gezond verstand - de ruimte binnen de samenleving op oprechte én aansprekende , integrale, onderbouwde wijze fundamenten van onze samenleving over te dragen én te verdedigen - binnen de grenzen van de Wet ...Ik zie dan ook voldoende ruimte voor je uitgangspunten en die van mij om soa's, abortus en doodstraf te voorkomen en terug te dringen.
Ik heb een klacht over deze reactie


23 sep 2012, 14.11 uur
Door: Wim de Rooij. Eindhoven (83.161.252.xxx)
Hallo n.d. Natuurlijk ben ik bereid te leren. We komen (alweer) niet verder. Bedankt voor ons gesprek. Groetje en het beste.
Ik heb een klacht over deze reactie


22 sep 2012, 19.17 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Wim, ja.De bijbel is ook geen wetenschappelijk boek, maar een religieus boek over ge-en ongelovigen. Over God, Christus en de Heilige Geest.Je gelooft of je gelooft niet daarin. Wim, toch mooi, dat je bereid was te onderzoeken, waar ik je naar verwees.Dat je vervolgens een andere visie erop hebt zal duidelijk zijn.je vraag, hoe ik er aan kom is dan toch inmiddels beantwoord.Groeten.
Ik heb een klacht over deze reactie


22 sep 2012, 16.55 uur
Door: Wim de Rooij. Eindhoven (83.161.252.xxx)
Hallo n.d. Natuurlijk, ik kan dat googelen. Bedankt zover. Ondertussen heb ik op het net gelezen over Satan en gevallen engelen. Wat een onwetenschappelijke humbug zeg. n.d. denk jij echt dat engelen en duivels bestaan?
Ik heb een klacht over deze reactie


22 sep 2012, 15.19 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Wim, als je nog niet overtuigd bent: ik verwijs je naar google: toets in bijbelengeloof.com: engelen en gevallen engelen of Refoweb.nl, waar je meerdere vragen en antwoorden kunt vinden over engelen, gevallen engelen, cherubim, aartsengelen....beantwoord door verschillende predikanten.Dan heb je uitgebreide informatie,die hier niet allemaal geplaatst kan worden. Succes!
Ik heb een klacht over deze reactie


22 sep 2012, 14.46 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Jan, de gedachte van Kersten is bekend. Maar dat wil niet zeggen, dat alle SGP-ers dat ook zo vonden! overigens kwam dat ook wel voor in die tijd bij rampen, o.a. die in Borculo. Toen waren er ook mensen die spraken over een oordeel van God en gaven geen geld voor de wederopbouw. Ik zie dat in elk geval niet zo!Niets gebeurt zomaar, maar het is onze plicht onze naaste in nood te helpen.Een zekere vorm van lijdelijkheid was wellicht de oorzaak. Moet je daar anno 2012 nu een hele partij op afrekenen? Verder: de SGP legt de eed op de grondwet af.De SGP ziet de overheid als Gods dienaresse die het zwaard niet tevergeefs draagt en dus ook het recht heeft om de doodstraf te hanteren, wanneer dit echt noodzakelijk is,louter en alleen ter bescherming van de burgers.Hoe vaak vallen weer vrijkomende gedetineerde weer in herhaling met alle leed voor de nabestaanden vandien? Hoe bang zijn burgers soms niet als dergelijke criminelen (mogelijk) weer vrij zijn? Zie b.v. nu de zaak Samir A. en in Belgie Dutrou en zijn ex-vrouw. Die eedsaflegging houdt ook de vrijheid van godsdienst in en het recht bijbels genormeerde politiek te mogen bedrijven. Dat grondrechten zo giga botsen tegenwoordig ten spijt.Er leggen ook wel parlementariers hun belofte af, die b.v. de grondwet maar wat graag gewijzigd zouden zien voor de vrijheid van godsdienst en onderwijs b.v. en ook op medisch-ethische terreinen het maar half eens zijn met de huidige wetgeving.
Ik heb een klacht over deze reactie


21 sep 2012, 20.46 uur
Door: Antje Cats (82.95.144.xxx)
@n.d., ik had je klaarblijkelijk niet goed begrepen.
Ik heb een klacht over deze reactie


21 sep 2012, 15.09 uur
Door: Jan (83.83.199.xxx)
@nd Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen...De oprichter van de SGP had met de redenering die jij er op nahoudt: " God zal Zelf ieder mens persoonlijk oordelen.Het zij goed het zij kwaad. DAT is de bijbelse boodschap.Dat is Gods recht, omdat we hem de rug toegekeerd hebben- allemaal." geen moeite. Hij noemde Hitler dan ook de wrake Gods en legde er zich bij neer...De SGP mag haar standpunt hebben, maar moet dan ook de consequenties dragen van hun eed - gisteren ook weer afgelegd - Bij het aanvaarden hunner betrekking leggen zij den volgenden eed of belofte af : "Ik zweer (beloof) getrouwheid aan de Grondwet." "Zoo waarlijk helpe mij God almagtig!" ("Dat beloof ik!")..... Binnen de Grondwet is de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging opgenomen, binnen de volgende begrenzing: de wet...En hoe je standpunt is te rijmen met de doodstraf? Joost mag het weten.
Ik heb een klacht over deze reactie


21 sep 2012, 00.20 uur
Door: Wim de Rooij. Eindhoven (83.161.252.xxx)
Hallo n.d.. Ik bedoel waar staat dat er gevallen engelen zijn in soorten? Leiders en volgelingen als het ware. Hoe weet je dat. Ik weet van aartsengelen en engelbewaarders. Hoeveel soorten engelen zijn er en waar staat dat?
Ik heb een klacht over deze reactie


20 sep 2012, 23.02 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Wim, nooit gehoord van de boze geesten in de lucht, waar Paulus van spreekt? Satan en zijn trawanten. Lees de geschiedenis maar van Jezus'verzoeking in de woestijn. De boze geesten die verdreven werden door Christus uit de bezetene van Gadara...Maria Magdalena bij wie 7 duivelen door Christus werden uitgeworpen....om te besluiten met Joh.: want alzo LIEF heeft God de wereld( jou en mij o.a. ) gehad, dat Hij ZIJN eniggeboren Zoon gegeven heeft op dat een IEDER die in HEM GELOOFT zalig zal worden.
Ik heb een klacht over deze reactie


20 sep 2012, 20.45 uur
Door: Wim de Rooij. Eindhoven (83.161.252.xxx)
Hallo n.d. We blijven van mening verschillen over de 'barmhartigheid' van je God. === Volgens jou is er dus een 'eerste' of 'hoogste' gevallen engel. Een die andere 'lagere' engelen overgehaald heeft om ook te rebelleren. En die eerste heet kennelijk Satan. Staat dit ook allemaal in de bijbel? Ik kan me niet herinneren dat ooit gelezen te hebben. En als het niet in de bijbel zou staan hoe weet je dat dan?
Ik heb een klacht over deze reactie


20 sep 2012, 20.29 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Satan is niemand anders dan de duivel. hij heeft ook andere afvallige engelen meegenomen in zijn opstand tegen God. Dus dat zijn zijn aanhangers: duivelen zo je wilt.
Ik heb een klacht over deze reactie


20 sep 2012, 17.24 uur
Door: n.d. (212.45.63.xxx)
Wim, kennisgenomen van je mededeling nergens in te geloven, is hetmakkelijk te stellen, dat God kwaadaardig handelt als mensen weigeren te geloven. Het is nl. in eerste instantie onwilligheid om te geloven en niet: niet kunnen geloven.Dat laatste- onze onmacht, is van tweede orde en dat zal elk mens die daarmee in aanraking komt persoonlijk tot nood worden i.p.v. zich daarachter te verschuilen.Christus formuleerde het zo,toen Hij de schare in Jeruzalem overzag: Ik heb geprobeerd als een hen haar kuikens bijeen te vergaderen, maar gijlieden hebt niet GEWILD. EN ook : gijlieden hebt niet GEWILD, dat Ik Koning over u zou zijn. Genade wordt dus AANGEBODEN, aan alle mensen. God is barmhartig. Maar wie dat aanbod in de wind slaat krijgt met een rechtvaardig God te doen, die eens onwilligheid straft. Precies zoals een vader met zijn kinderen: het beste er mee voor hebben, alles aanbieden wat hun welzijn betreft, maar willen ze niet luisteren dan komen de consequenties: straf.Dat is barmhartigheid en rechtvaardigheid.
Ik heb een klacht over deze reactie


20 sep 2012, 14.39 uur
Door: Wim de Rooij. Eindhoven (83.161.252.xxx)
Hallo n.d. Om met het laatste te beginnen. God noch satan bestaan. Ik dien natuurlijk geen onbestaanbare wezens, ik ben niet gek! === Jij spreekt van satan, enkelvoud. Is er volgens jou maar één satan? Vroeger leerde ik dat er duivels, meervoud, bestaan. Is satan iets anders dan een duivel? Dan heb ik bij de godsdienstlessen toch niet goed opgelet. === De hypothetische God die mensen zou straffen omdat ze niet in hem/haar/het zouden geloven is kwaadaardig. Dit omdat deze zelfde hypothetische God zijn bestaan 100% verborgen heeft voor de mens. Tegenwoordig moet je erg anti wetenschappelijk zijn om in je God te geloven. Gelukkig zijn veel mensen dat niet. Mensen straffen die niet kunnen geloven is zoals reeds geschreven: kwaadaardig.
Ik heb een klacht over deze reactie


volgende reacties >>  |    Pagina:  1  2  3  4  5  


Reageren op dit bericht?!

Uw naam

Uw e-mail

Uw reactie

 
     over deze site | contact