Kerknieuws.nl Stembureaus niet meer in Haagse kerken
ZA 18 mei 23:08  |  update 23:08
Twee bijbelvertalingen verschijnen in formaat dwarsliggerBisschoppen kritisch over doorbraak bij klonen van mensenKardinaal Rainer Maria WoelkiLeger des HeilsHomohuwelijk
Twee bijbelvertalingen verschijnen in formaat dwarsliggerBisschoppen kritisch over doorbraak bij klonen van mensenAartsbisschop Berlijn haalt uit naar graaiersLeger des Heils helpt meer mensenAnglicaanse kerk maakt bezwaar tegen homohuwelijk

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Stembureaus niet meer in Haagse kerken

Stembureau
VR 10 aug 2012 | 12.06

Bij de komende verkiezingen zullen in Den Haag bijna geen stembureaus meer in kerken worden ondergebracht. De gemeente heeft besloten ze op één na te verplaatsen naar andere locaties. Dat zei een woordvoerder van de gemeente vrijdag.

Volgens de gemeenteraadsfractie van het CDA in Den Haag is aan 31 kerken meegedeeld dat stembureaus in kerken in strijd zijn met de scheiding van kerk en staat. De woordvoerder van gemeente kon over de reden nog niets zeggen.

Fractievoorzitter Gert-Jan Bakker van het CDA in Den Haag is verbaasd over het besluit. Zijn partij heeft het college van B en W hierover vragen gesteld.

Bron: ANP








ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
Omroepen medeverantwoordelijk voor beeld van religie
 eens
 oneens
 geen mening
 



Reacties ( lijst van 1 t/m 15 van de 30 reacties )

19 aug 2012, 12.49 uur
Door: P.Strootman (81.206.26.xxx)
Mia schreef: P Strootman....Ieder zijn kruis.De ene licht en weer de ander een heel zwaar kruis. Je hebt de smalle deur en de brede deur........En God is met me..van geloven moet ik niets meer hebben.Ik geloof in mezelf en heb een waarheid die alleen van mij is ...maar wel wil delen tot een bepaalde hoogte .REACTIE:De Bijbel vraagt 'slechts'één geloof en dat is het geloof in Christus Jezus, want alleen door dit geloof wordt de mens gerechtvaardigd! Dus niet door het geloof in Jezus Christus, hoe vootreffelijk ook, maar dan geloven we slechts, dat Gods Geest in een ánder mens gelooft.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 aug 2012, 23.10 uur
Door: Mia (213.10.234.xxx)
P Strootman....Ieder zijn kruis.De ene licht en weer de ander een heel zwaar kruis. Je hebt de smalle deur en de brede deur........En God is met me..van geloven moet ik niets meer hebben.Ik geloof in mezelf en heb een waarheid die alleen van mij is ...maar wel wil delen tot een bepaalde hoogte .
Ik heb een klacht over deze reactie


16 aug 2012, 11.51 uur
Door: P.Strootman (81.206.26.xxx)
Mia schreef: @P.Strootman..ik ervaar Jezus elke dag !En God is met mij. dit is mijn antwoord........Jezus is een levende mens en uit de doden opgestaan . REACTIE:Dat neem ik direct van je aan, maar het IS Gods Géést, die in je is en niet de méns Jezus, Mia! Paulus transponeerde (overbrengen in een ander verband) de dood en opstanding van de méns Jezus, naar de dood en opstanding van Gods Géést, ofwel Christus, die IN ons gestorven én weer is opgestaan. En daarom schreef Paulus:'Ontwaakt, gij die slaapt en sta op uit de doden en Christus zal over u lichten' Houdt dus gerust vast, Mia, wat je gelooft! Het heeft evenveel waarde.
Ik heb een klacht over deze reactie


15 aug 2012, 22.35 uur
Door: Mia (213.10.234.xxx)
@P.Strootman..ik ervaar Jezus elke dag !En God is met mij. dit is mijn antwoord........Jezus is een levende mens en uit de doden opgestaan .
Ik heb een klacht over deze reactie


14 aug 2012, 09.45 uur
Door: P.Strootman (81.206.26.xxx)
Mia schreef: Deze vraag kan ik jou ook stellen P.Strootman Niets is "volgens "mij.REACTIE:Jezus is de prefiguratie (voorafbeelding) van de ware Zoon van God, aan wiens beeld we allen gelijkvormig moeten worden.Dus géén historisch figuur, die zo'n 2000 geleden geboren is.Onmogelijk!
Ik heb een klacht over deze reactie


13 aug 2012, 21.02 uur
Door: Mia (213.10.234.xxx)
Deze vraag kan ik jou ook stellen P.Strootman Niets is "volgens "mij.
Ik heb een klacht over deze reactie


13 aug 2012, 14.28 uur
Door: P.Strootman (81.206.26.xxx)
Mia, wie is Jezus dan volgens jou?
Ik heb een klacht over deze reactie


12 aug 2012, 21.54 uur
Door: Mia (213.10.234.xxx)
Stemmen ! ..Het zijn allemaal maar mensen . En spelen theater ! Hebben geen mensenkennis dit is het belangrijkste in de politiek ! ..Dus eerst de lessen hier over mensen rijk en arm ! Niet alleen de klokkken horen luiden,MAAR OOK WETEN WAAR DE KLEPEL HANG !!..Dan,dan mag je mee praten dan heb je kennis opgedaan wat mensen zijn en wie Jezus is en waar God staat .
Ik heb een klacht over deze reactie


12 aug 2012, 12.21 uur
Door: Erick (81.207.35.xxx)
Precies Mevrouw Cats, helemaal mee eens.
Ik heb een klacht over deze reactie


12 aug 2012, 00.12 uur
Door: Antje Cats (212.37.105.xxx)
Ik ben al sinds de jaren zeventig lid van het stembureau bij opeenvolgende verkiezingen en in opeenvolgende woongemeenten. Het is mij om het even of ik daarbij zitting heb in een bejaardenhuis, gekkenhuis, gemeentehuis, kerk, school of verpleeghuis. Van mij wordt - terecht - verlangd dat ik in deze functie geen blijk geef van mijn politieke of levensbeschouwelijke gezindheid. Daarin zou je een grond kunnen vinden om eenzelfde eis aan de locatie van het stembureau te stellen. Ik vind dat niet volslagen redeloos maar wel enigszins gezocht. Met de scheiding van kerk en staat heeft dit overigens niets te maken: die gaat uitsluitend over macht van de kerk over de staat of vice versa.
Ik heb een klacht over deze reactie


11 aug 2012, 21.36 uur
Door: Philip (62.140.137.xxx)
Tuurlijk beoogt Ynse dat niet. Ik ga een stukje mee met de ironie, zoals adg zegt.
Ik heb een klacht over deze reactie


11 aug 2012, 19.28 uur
Door: Jan (83.83.199.xxx)
@Philip: waarom respecteer je jezelf niet; laat staan de ander? Je kunt toch gewoon een vraag stellen of dat de consequentie is die Ynse beoogt? ...Mijn andere vraag aan jou is: waarom 'vul' je de opvatting van de ander in?
Ik heb een klacht over deze reactie


11 aug 2012, 18.59 uur
Door: Philip (62.140.137.xxx)
Ynse, als dat allemaal geregeld is, moeten ook die belachelijke Bijbelse verboden op moord en diefstal afgeschaft worden zodat eindelijk het recht van de sterkste gaat gelden.
Ik heb een klacht over deze reactie


11 aug 2012, 18.14 uur
Door: Jan (83.83.199.xxx)
Een brief schrijven aan 31 kerkbesturen is nog iets anders dan het aantal kerkgebouwen, meestal de bijgebouwen of de entree, waar het stembureau wordt ingericht. Bij de jl. gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag waren het er zeker geen 31, maar ca. 5 - 7.. ..Ook is interessant, dat veel reageerders al de motieven kennen van de gemeente; dezelfde exegese als waarvan men zich bedient als van de bijbel? .. Dit is toch echt de verklaring van de gemeente: Gemeentewoordvoerder C. van Kranenburg zegt „geen enkele vraag” van de media meer te kunnen beantwoorden nu de CDA-raadsfractie vragen heeft gesteld. „Het is echt de bedoeling dat de raad hierover als eerste wordt geïnformeerd.” Van Kranenburg zegt desgevraagd niet te kunnen aangeven of het Haagse college de vragen met voorrang gaat beantwoorden. „Ook daarover laat ik mij op dit moment liever niet uit.”...
Ik heb een klacht over deze reactie


11 aug 2012, 14.48 uur
Door: August Pieta (84.27.54.xxx)
@ADG, ik hoop van harte dat u gelijk hebt. Helaas is het in Nederland al zó ver gekomen, dat dat niet op voorhand duidelijk is. Er zijn steeds meer onverdraagzamen, die de door Ynse genoemde voorstellen zeer serieus doen zo nu en dan. Maar ik hoor het graag van Ynse, als u gelijk hebt.
Ik heb een klacht over deze reactie


volgende reacties >>  |    Pagina:  1  2  


Reageren op dit bericht?!

Uw naam

Uw e-mail

Uw reactie

 
     over deze site | contact