Kerknieuws.nl Jezus was geen knappe man
VR 18 apr 12:34  |  update 12:34
Peruaanse gevangene speelt Jezus Filipijnen Paus Franciscus Opgraving legt coëxisterende kerk en moskee bloot Strenger toezicht op moskee-internaten
Peruaanse gevangene speelt JezusFilipijnen vieren Pasen met pijnlijk ritueelPaus leest teksten antimaffiabisschop Opgraving legt coëxisterende kerk en moskee blootStrenger toezicht op moskee-internaten

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Jezus was geen knappe man

Jezus was geen knappe man
MA 29 mrt 2010 | 10.47
 
Hoe zag Jezus er uit? Veel mensen stellen zichzelf die vraag. Aan de hand van de lijkwade van Turijn is nu een 3D-beeld gecreëerd van mogelijk het gezicht van Christus. Het laat zien dat de Zoon van God niet heel knap was.

De Amerikaanse illustratie en animatie-studio Macbeth reproduceerde het gezicht aan de hand van foto’s van de lijkwade. Volgens de overleveringen werd het lichaam van Jezus na zijn kruisdood in deze lijkwade gewikkeld. In de lijkwade zijn nu afdrukken van een mensenlichaam te zien: het lichaam van Christus. Voor veel gelovigen is het een heilig relikwie, anderen twijfelen aan de echtheid van de afbeelding.

Studio Macbeth gebruikte speciale computerprogramma’s waarmee de afbeelding in de lijkwade werd omgezet in een 3D-weergave.

Op 30 maart laat History Channel het 'echte' gezicht van Jezus zien. Afbeeldingen zoals degene hierboven lichten al een tipje van de sluier – of lijkwade - op.

Bron: IKON

Foxnews over de afbeelding (in Engels)
 

De website van Foxnews   Bekijk







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
Bidden in het openbaar moet gewoon kunnen
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties ( lijst van 1 t/m 15 van de 35 reacties )

23 nov 2012, 17.28 uur
Door: babs- jezus mijn beste vriend (84.197.220.xxx)
lieve mensen ,ik heb Jezus gezien in een visioen!! ,hij schitterde en straalde !zijn gezicht was één en al emotie van liefde vreugde ,,.DAT WAS MOOI!!! op aarde is hij ook het symbool voor de verlossing van de mens -Jezus heeft zich geofferd aan het kruis- voor ons !!mensen zodat wij kunnen heengaan naar het licht! Jezus zegt ,ik ben de weg de waarheid en het leven - zijn doel leven in 1 eenheid van vrede onder de mensen , en daar moeten wij ons voor inzetten ,, groetjes ps Jezus liet mij weten dat hij blij is dat zo over hem denk -hij is mijn beste vriend ,,hij is er altijd !! bij hem ben ik veilig
Ik heb een klacht over deze reactie


13 nov 2012, 14.45 uur
Door: kikaaaaa (131.211.239.xxx)
’de boodschapper van Allah heeft gezegd: “Ik vond mezelf op een nacht dicht bij de Ka'bah. Ik zag een man met bruine haren die de mooiste haarlokken had, die je ooit hebt gezien. Hij kamde het. Water druppelde er uit. Hij leunde op twee mannen (of op de schouders van twee mannen) en hij was de rondgang om de Ka'bah aan het verrichten. Ik vroeg: wie is dat? Er werd gezegd: “Hij is al-Masieh' (de Messias), zoon van Maryam.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)
Ik heb een klacht over deze reactie


19 sep 2010, 23.36 uur
Door: DJ (80.101.41.xxx)
Naar mijn mening: Mensen hebben een kleurrijke fantasy die door de eeuwen heen is gevoed. Zolang de bijbel je kracht geeft geloof het maar als het je leven gaat beheersen dan moet je toch wat minderen.
Ik heb een klacht over deze reactie


04 apr 2010, 04.44 uur
Door: Jan Roseboom (82.93.17.xxx)
Én toch, ....toch id het heel merkwaardig: deze mens Jezus, die later ook Jezus Christus werd, U , mij en echt ons allen is goed, ten goede> Fijne Paasdagen, omdat U bent opgestaan!
Ik heb een klacht over deze reactie


01 apr 2010, 10.58 uur
Door: Jan Roseboom (82.93.17.xxx)
@jj, hoe kom je aan de conclusie in je laatste zin?
Ik heb een klacht over deze reactie


31 mrt 2010, 20.59 uur
Door: Nick (85.147.42.xxx)
@ jj 31 mrt 2010, 19.17 uur | "Yahushuah) was zwart! Openbaring 1; 12-15 ; 14: *****En Zijn hoofd en haar ***** was wit gelijk als witte wol, gelijk sneeuw, | Dus de Jezus die jij hier beschrijft heeft een wit hoofd/gelaat maar was zwart. De laatste zwarte met een wit gelaat die ik op tv zag, is vorig jaar overleden.
Ik heb een klacht over deze reactie


31 mrt 2010, 19.17 uur
Door: jj (83.81.79.xxx)
Jezus (hebreeuwse naam: Yahushuah) was zwart! Openbaring 1; 12-15 ; 14: En Zijn hoofd en haar was wit gelijk als witte wol, gelijk sneeuw, en Zijn ogen gelijk een vlam vuurs. 15; En Zijn voeten waren blinkend koper gelijk, en gloeiden als in een over; en Zijn stem als een stem veler wateren'. En nogmaals: Openbaring 2; 18 En schrijf (..) Dit zegt de Zone Gods, Die zijn ogen heeft als een vlam vuurs, en Zijn ogen heeft als een vlam vuurs, en Zijn voeten zijn blinkend koper gelijk. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen nog steeds een BLANKE Jezus als de echte Jezus zien. Verder zijn de Israelieten zwart, en zij zijn in Amerika, zij zijn de slaven, en ze wachten op God (Yahuah)die hen vergadert op een wolk en hen naar Israel brengt terwijl Babylon de grote (Amerika) vernietigd zal worden
Ik heb een klacht over deze reactie


31 mrt 2010, 16.38 uur
Door: xerxes (81.207.35.xxx)
@Nick, Op de prediking van Prof.dr.A. de Reuver is niets aan te merken!
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 19.11 uur
Door: Marc (84.27.111.xxx)
Tja, volgens mij is het gewoon onzin. Maar, @nick: ik snap wel waar je heen wil, maar ben het niet helemaal met je eens. De lichamelijkheid van Jezus is in die zin wel van essentieel belang, het Woord is VLEES geworden (Johannes), Jezus heeft de zelfde verleidingen als ons gekend (Hebreeen). Dat het inderdaad niet uitmaakt HOE Hij er uit zag deel ik, maar het feit dat Hij ook Mens is geworden is essentieel volgens mij.
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 17.45 uur
Door: Nick (85.147.42.xxx)
@ mezelf en allen | In dit verband herinner ik mij een bloedstollend mooie preek over Jozef's veelkleurige mantel, door dr. A. de Reuver. Maar het zou me niet verbazen als die prediker hier ook afgeserveerd zal worden vanuit België.
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 16.10 uur
Door: Nick (85.147.42.xxx)
Mij interessert het werkelijk geen biet hoe de lichamelijkheid van Jezus ( = de menselijke gedaante) er uit gezien zal hebben. En omdat het topic hier slechts gaat om het stoffelijk omhulsel van Jezus op aarde, kan ik in de verste verte niet begrijpen dat er meteen kwalificaties klinken jegens hen die het WEL een biet kan schelen c.q. daar nieuwsgierig naar zijn. Zin en betekenis van Jezus Christus ligt niet besloten in zijn menselijk omhulsel, maar in de Boodschap die Hij verkondigde. Wat mij betreft ligt het topic op hetzelfde niveau als de vraag hoe mooi de veelkleurige mantel van Jozef was. Dáar worden wel hele (lange) preken aan gewijd :-)
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 15.58 uur
Door: 12345 (82.170.98.xxx)
@Buurman. Je baseert je duidelijk op je eigen dwaling want alleen God mag aanbedden worden. Dat is de officiële RK leer. Verder niet mijn wil maar Uw wil geschiede, dat alleen is RK leer. Wat je zelf graag wilt dat ben je gewoon zelf, zie dat eens in. God geeft (geloof) nog voor wij Hem daarom( kunnen) vragen. Het is niet jouw geloof die er iets toe doet. God geeft uit vrije wil onafhankelijk van wat jij wil. En tot die tijd sta je alleen maar open voor jezelf. Vraag en u zal gegeven worden. Je krijgt doorgaans wat je vraagt, ten goede of ten kwade. Het vagevuur zuivert ons van elke onzuiverheid en onreinheid. Dit is het louterende vuur van de Liefde. God redt als door vuur heen. Aan wie veel gegeven is zal veel worden gevraagd. Hoe groter het vuur van de Liefde hoe groter het lijden zal zijn. Hoe groter je kennis van God is hoe groter je verdriet zal zijn over jezelf.
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 15.19 uur
Door: P. Strootman (81.206.26.xxx)
Buurman schreef: 'Doch, een andere weg is er niet tot behoudenis' Er is één Weg tot de Vader en dat is zijn Geest, die in onz woont!
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 15.12 uur
Door: Binjamin Heyl (213.46.146.xxx)
12345. Zoals u weet redeneer ik als jood en inderdaad niet als christen. Ik ben zo vrij op te merken dat ik mij niet als een ongelovige beschouw.
Ik heb een klacht over deze reactie


29 mrt 2010, 15.10 uur
Door: Binjamin Heyl (213.46.146.xxx)
@Carla. Ik denk dat heel wat priesters en predikanten zich heel goed kunnen vinden in jouw visie. Het is een visie die mensen hoop en bemoediging geeft en met een dergelijke visie heeft het lijden en sterven van Jezus van Nazareth zin en betekenis. Het houdt een opdracht in. Om niemand van je medemensen een kruis op te leggen en het leed dat mensen hebben naar best vermogen te verlichten en als het kan weg te nemen. Een kruis het verbod om anderen leed te berokkenen, een symbool dat niet het lijden, noch de dood het laatste woord hebben.