Kerknieuws.nl Ds. R. van Kooten: Laat RO rol van EO overnemen
DO 24 apr 15:33  |  update 15:33
Ontwerp nieuwe Roosevelthuis/Hydepark gepresenteerd Mechteld Jansen nieuwe rector PThU vaticaan ter verantwoording geroepen bij folteringscomite Dorp wil anti-joodse naam veranderen Nazareth
Ontwerp nieuwe Roosevelthuis/Hydepark gepresenteerdMechteld Jansen nieuwe rector PThUVaticaan ter verantwoording geroepen bij folteringscomitéDorp wil anti-joodse naam veranderenAmerikaanse school verbiedt Valentijnskaarten

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Ds. R. van Kooten: Laat RO rol van EO overnemen

DI 17 feb 2009 | 10.00

Ds. R. van Kooten roept in de Hervormde Kerkbode de Reformatorische Omroep (RO) op de taak van de Evangelische Omroep (EO) over te nemen. De hersteld hervormde predikant uit Apeldoorn bespreekt in het Veluwse weekblad de ontstane commotie na omstreden uitspraken van EO-presentator Andries Knevel over de schepping.

Ds. Van Kooten, die vorige week zijn lidmaatschap op het EO-blad Visie heeft opgezegd, verwerpt de koers van de Evangelische Omroep. „De liefde is over.” Hij vergelijkt het mediabedrijf met een familiebedrijf waar "de derde generatie gaat opsouperen wat de eerste met noeste arbeid bewerkte."

In het uitgebreide artikel roept de hersteld hervormde predikant EO-bestuurder ds. A. van der Veer op om de kwestie voor zijn pensioen "recht te zetten, om werkelijk te kunnen gaan genieten van de rust."

Ds. Van Kooten spreekt verder de wens uit dat de Reformatorische Omroep "in het klein de taak gaat overnemen om de Bijbelse boodschap te verkondigen onder ons volk. Laten we dit in ieder geval steunen."

Bron: Reformatorisch Dagblad







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
De opstanding van Jezus is indrukwekkend, maar niet uniek
 Mee eens
 Oneens
 Geen mening
 



Reacties ( lijst van 16 t/m 30 van de 40 reacties )

18 feb 2009, 09.26 uur
Door: NZO (83.87.180.xxx)
Ook de reformatorische kerken doen mee met de RK-kerk via de oecumene, via de WEA (ect-verdrag), via de beraadsgroepen, via gebedsweken, via de URI, etc. Dus als de EO via de RK tot het loochenen van GOD en Zijn Schepping komt, dan komen ook de reformatorische kerken tot hetzelfde; ongetwijfeld!
Ik heb een klacht over deze reactie


18 feb 2009, 09.24 uur
Door: Anneke (84.29.209.xxx)
@Marten: "Wie het laatst lacht,lacht het hardst"!! Even NAdenken,meneer!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 23.54 uur
Door: marten (90.56.200.xxx)
Ja @Heiden (16.35), het doet me goed dat je Darwin in de Westminster Abbey hoort gieren van het lachen, ik hoor van de angl. chaplain hier ter plaatse ook niets negatiefs over hem, dus geen scheuring over Darwin. Christelijk Nederland loopt inderdaad wat achter.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 22.07 uur
Door: Anneke (84.29.209.xxx)
Andries Knevel heeft de EO flink voor gek gezet.(Blij dat we geen lid zijn van deze omroep)Deze man vertegenwoordigd wèl de Evangelische Omroep,had beter even kunnen nadenken!! Dit was blijkbaar niet meer mogelijk. @NZO..Alles en iedereen is aan het veranderen!!We leven in woelige - en zware tijden.Alles'moet'toch ook..oecumenisch worden??/!!De reformatorische tijden van destijds hebben uiteindelijk geen nut gehad.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 20.03 uur
Door: NZO (83.87.180.xxx)
@Als je kennelijk tot de kern van zaken komt, proberen mensen 'op de persoon te spelen'. Dan weet je meteen dat het raak is!!! De EO promoot het Rooms-katholieke. De EO zet roomse priesters op een sokkel. De EO is idolaat van RK-politici. Overduidelijk is de EO gewoonweg zwaar pro-RK. En dat de KRO daar een prominente rol in heeft gehad, is evident. E is de EO niet meer. O nog wel. In feite is de EO dus KO; Katholieke Omroep! En Knevel met de K van Katholiek pro-Rome! Wat triest is? De zgn 'protestantse achterban' van die KO-EO betaalt een RK-boodschap die eindigt in GOD loochenende promotie! SUPERZIELIG!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 19.03 uur
Door: Jos (80.57.125.xxx)
@NZO, Hein Kuipers, fijn, dat je ons onder velerlei gedaanten en schuilnamen je heilsboodschap verkondigt en ons verbanden laat zien, waar wij niet van durfden te dromen. De EO is overgenomen door de KRO, omdat Knevel voor een programma Knevel Simonis ontmoet in het Vaticaan en ook wel eens een Rooms Katholiek geestelijke of politicus uitnodigt om mee te doen aan een praatprogramma. En Romaanse kerken groot in beeld brengt. Waarschijnlijk bedoel je Roomse kerken, want Romaans is een bouwstijl. Als je er veel last van hebt, dan zijn er pilletjes voor en soms doet een gesprek met een psych wonderen.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 18.58 uur
Door: NZO (83.87.180.xxx)
Brede kerkgangpaden voor ex-theologen die GOD en de Schepping loochenen in kerken? Zo zie je meteen waar kerken waarlijk over gaan...!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 17.25 uur
Door: kerkganger (129.125.58.xxx)
doet er niets aan af dat zijn graf in het gangpad ligt, zodat we er lekker over heen kunnen stampen ;-)). Wie het laatst lacht lacht het best en vele eersten zullen de laatsten zijn.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 16.35 uur
Door: heiden (82.95.144.xxx)
Ik wed dat je in de Westminster Abbey Darwin kunt horen gieren van het lachen.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 15.33 uur
Door: NZO (83.87.180.xxx)
De KRO heeft haar stempel zéér duidelijk gedrukt; zelfs alvorens de samenwerking officieel begon... De ene na de andere bisschop en kardinaal op bezoek bij Knevel. De paus groot in beeld. Romaanse kerken groot in beeld. RK-politici groot in beeld. RK-feesten paginagroot in beeld. En kennelijk is Knevel het boegbeeld van de steeds breder wordende kerkweg van de EO!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 14.35 uur
Door: Fred2 (145.58.225.xxx)
@NZO... Wat een onzin kraamt u uit, gezamenlijke redacties? Toon eens iets aan van wat u beweert... Er is geen gezamenlijke redactie EO/KRO, laat staan dat de KRO de EO overneemt... wat een onzin zeg!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 14.28 uur
Door: xerxes (81.207.35.xxx)
En Jaapo heeft weer een heldere visie! O, ja zo heet het blad van de EO ook! Niet bedanken hoor JAAPO!!!!!!!!!!!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 14.18 uur
Door: Jos (80.57.125.xxx)
@NZO, Hein Kuipers, zoals al je postings, hangt ook de posting van 13.45 uur van halve waarheden en leugen en bedrog aan elkaar. Je bedoelt waarschijnlijk Netwerk. De KRO is op 1 september 2006 uit het samenwerkingsverband gestapt. De uitzendingen van Netwerk worden nu beurtelings verzorgd door de redacties van NCRV en EO.
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 13.45 uur
Door: NZO (83.87.180.xxx)
De KRO heeft letterlijk de EO overgenomen omdat Den Haag redacties heeft laten samenvoegen uit kostenbesparingen. Dus 'RO' is te laat :-) Kerkje-spelen is iets anders dan Christen-zijn!
Ik heb een klacht over deze reactie


17 feb 2009, 13.42 uur
Door: Jan Bras (189.97.82.xxx)
"Laat de RO de rol van de EO overnemen...."Deze Ref.Omroep is in oprichting, heeft - naar ik meen - nog geen zendtijd en als deze nieuwe omroep ook weer 'in de fout gaat'.... komt er een Herstelde Reformatorische Omroep.... en als deze weer...enzovoort...., enzovoort....