Kerknieuws.nl Mormonen dopen leden Koninklijk Huis Nederland
DO 23 mei 01:31  |  update 01:31
Amsterdamse daklozen openen 'Opbeurbalie'Dominee-date krijgt mogelijk vervolgAngela MerkelPrijs voor religieuze jongerenprojectenArie Boomsma schrijft essay spiritualiteit
Amsterdamse daklozen openen 'Opbeurbalie'Dominee-date krijgt mogelijk vervolgMerkel onderscheiden voor steun aan jodenPrijs voor religieuze jongerenprojectenArie Boomsma schrijft essay spiritualiteit

vorig artikel ARTIKEL volgend artikel 

Mormonen dopen leden Koninklijk Huis Nederland

Mormonen
WO 09 mei 2012 | 11.41

Diverse leden van het Nederlandse Koninklijk Huis zijn na hun overlijden gedoopt door de mormonen. Dat blijkt uit berichtgeving van Dagblad Trouw, dat beschikt over niet-openbare gegevens uit de genealogische databank van de wereldwijde kerk.

Leden van de de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen hebben onder anderen prins Claus, prins Bernhard en prinses Juliana postuum gedoopt.

Al eerder kwam naar buiten dat de mormonen Anne Frank en Mahatma Gandhi na hun overlijden gedoopt hebben.

Lees verder op de website van Dagblad Trouw

Bron: IKON







ARTIKEL DOORSTUREN
 


Stelling van de week
Omroepen medeverantwoordelijk voor beeld van religie
 eens
 oneens
 geen mening
 



Reacties ( lijst van 1 t/m 15 van de 24 reacties )

12 mei 2012, 21.55 uur
Door: fred. (217.121.244.xxx)
@ FR, uit u laatste posting (12 mei 2012, 14.22 uur) , verteld u een verhaal, waar ik helemaal, niet heeft gevraagd. En dat u, mijn post, niet begrijpen kon, vraag ik, mij dan af, of u werkelijk de HERE JEZUS de Christus des HEREN, werkelijk kent. . Als uw visie, over Israel onveranderd blijft, zal ik u, niet serieus kunnen nemen! Ook uw , “bergdergoden .nl “, is totaal niet interessant. Groet. fred.
Ik heb een klacht over deze reactie


12 mei 2012, 20.33 uur
Door: fred. (217.121.244.xxx)
@ FR, Ik heb geen vragen, waar u, mij een antwoordt zal kunnen geven. Maar een antwoord uit uw posting uit (09 mei 2012, 23.02 uur) schrijf u, gronding 1 Korintiërs, 1Kor.15:29 te hebben bestudeerd, met uw eigen verhaal uit 1 Korintiërs15:29 ??. In 1 Korintiërs 1: 1-58 ging de Apostel Paulus, in discussie over de opstanding van de HERE Jezus, waar sommigen, niet willen geloven. Daar is de discussie , over het dopen,mee begonnen, waar de Mormonen sekte 1 Korintiërs 15-29 letterlijk aangenomen hebben ? Groet .fred.
Ik heb een klacht over deze reactie


12 mei 2012, 14.22 uur
Door: FR (81.204.88.xxx)
@fred. Neemt u mij vooral niet kwalijk, maar woont u in het buitenland of heeft u daar lang gewoond? Uw zinnen en vragen komen nogal onsamenhangend over en het is voor mij moeilijk om de precieze bedoeling eruit te nemen. Daarom ben ik zo vrij om in te gaan op het woord ‘Opstanding’, dat u in het begin van uw reactie gebruikt. De mens ‘staat op’ in de hemelse gewesten, als Hij de woorden van het Evangelie van Jezus Christus hoort en zich daar in het geloof aan vastgrijpt. Zijn ziel ontvangt vanaf dat moment het ware leven en ‘ontwaakt’. Dit is het begin van iemands opstanding, terwijl zijn inwendige mens vooralsnog in een ‘vernederd lichaam’ verblijft. Woorden van eeuwig leven houden in dat ieder mens van origine ‘zeer goed’ is, omdat wij allen uit de wil van onze hemelse Vader en God zijn ontstaan. (Mal.2:10) Door de zonde te doen werden wij allen ongeschikt voor het eeuwige leven en ontvingen wij ‘loon naar werken’, de dood. Onze Heer Jezus heeft van een ieder mens de ganse zondeschuld op Zich genomen en er met Zijn leven voor betaald. Onze zonden zijn vergeven. Wij zijn dankzij Hem nu volkomen gerechtvaardigd en mogen in volle vrijmoedigheid het eeuwige leven van God in ontvangst nemen. Prijs de Heer! (Rom.5:1) Dit waarachtige leven maakt woning in ons, indien wij na onze wedergeboorte - waarin onze ogen werden geopend en wij achter deze waarheden zijn gekomen - de Heilige Geest in geloof aanvaarden. Dan maken Woord en Geest woning in de rechtvaardige gelovige. (Opb.3:20) De ‘opstanding’ komt tot zijn voltooiing, wanneer ook ons vernederde lichaam met de heerlijkheid Gods overkleed zal worden. ‘En zodra dit vergankelijke onvergankelijkheid aangedaan heeft, en dit sterfelijke onsterfelijkheid aangedaan heeft, zal het woord werkelijkheid worden, dat geschreven is: De dood is verzwolgen in de overwinning.’ (1Kor.15:54) Met vriendelijke groet, FR (bergdergoden.nl)
Ik heb een klacht over deze reactie


11 mei 2012, 11.29 uur
Door: fred. (217.121.244.xxx)
@ FR, bedankt voor uw reactie; ik heb u meerdere posting gelezen. Voor mij is het, niet duidelijk van de Apostel hiermee bedoelt heeft; en u, beweert, wel te weten. Uw uitlegging blijkt uit niets, en u trekt , het verhaal van de Apostel Paulus ( 1 Korintiërs 15 :14) ,die uitmond , tot 1 Korintiërs 15:29. uit zijn context. Het ging over de Opstanding van de HERE Jezus de Christus HEREN. Uw verhaal, dat weten wij allemaal, het is niet nieuw. Want wat u, ook over ( Johannes 5), geschreven heeft; blijkt ook , van een, eenzijdige verhaal. Want de HERE Jezus, heeft (,uit Johannes 5:1-47) van de verschillende betekenis van de dood, gesproken. (a)( Johannes 5:24-25) vertaald de Apostel Paulus ,in ( Romeinen 8: 1-4) is Leven, door de Geest des Levens In Christus Jezus. (b) ( Johannes 5:28-29 )over de dood en opstanding ten oordeel. ( Romeinen 8:6-8). U beijvert ook naar , om naar het vlees, en het bedenkingen naar vlees , Gods gesproken Woord, naar uw eigen inzicht anderen te onderwijzen. En het bedenken naar het vlees, als leerstelling in de gemeente des HEREN,is het tot veel verdeeldheid tot gevolgd. Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede; ( Romeinen 8:6-8) . Gelijk heb u, wel met den doop! Want telkens als er met den doop, die volwassenen , als zuigeling reeds ontvangen hebben,en proberen, naar de kennis van Het Woord te leven, is er strijd en onvrede, waar de een de andere beschuldigen , met de meest verschrikkelijke bewoordingen. Als van huis uit, RK, heb u, er vrede mee gekregen, door den doop, der bekering, zoals er geschreven staat. ( Romeinen 6:3) Of weet gij niet, dat zovelen als wij in Christus Jezus gedoopt zijn, wij in Zijn dood gedoopt zijn? En u getuigt , zoals u, in uw posting geschreven hebt. Ja u weet, en daarom heb u vrede!( Romeinen 6:1-10) FR, het proces van de Wedergeboorte,duur net zolang wij , in het Lichaam des doods leven. ( Romeinen 8:11- 23). Groet. fred.
Ik heb een klacht over deze reactie


11 mei 2012, 08.17 uur
Door: adg (82.95.127.xxx)
@fr; juist, kinderen nemen geen leidinggevende posities in; maar ze vallen wel onder de belofte, die van God uitgaat...
Ik heb een klacht over deze reactie


10 mei 2012, 21.31 uur
Door: FR (81.204.88.xxx)
@adg U heeft gelijk dat kinderen bij hun ouders horen, vooral als het nog opgroeiende kinderen zijn. Goede ouders nemen hun kinderen in bescherming en voeden ze op in de liefde van God. En als de ouders aan het Evangelie van de Heer Jezus zelf gehoorzaam zijn, plukken ook zij daar de vruchten van. Ouders die geen deel aan Gods Geest hebben, kunnen jegens hun kroost soms zo onnodig hard en boos, en zeer onredelijk zijn. Hierdoor hebben kinderen dikwijls veel verdriet. Als beide ouders echter bewust de Heer Jezus als Verlosser en Heiland hebben aangenomen, zich hebben laten dopen en de Heilige Geest ontvingen, zullen de kinderen hun liefde, de harmonie en de vrede in het huisgezin ten diepste ervaren. Met hun zuivere levenshouding als voorbeeld zijn de ouders tevens ‘getuigen’ van Jezus, waardoor ook de kinderen sneller voor de Hem kunnen kiezen. Als bewijs daarvan, zullen ook de (inmiddels volwassen geworden) gelovige ‘kinderen’ zich laten onderdompelen in water. Paulus heeft inderdaad het ‘huisgezin’ van Stefanas gedoopt, zoals in 1Kor.1:16 staat vermeld. Maar dit gezin bestond reeds uit volwassen mensen, en er waren geen kleine kinderen of zuigelingen bij. Als Paulus namelijk aan het eind van zijn brief zijn plannen bekend maakt, heeft hij het andermaal over deze ‘huisgenoten van Stefanas’. Hij wil dat zijn lezers zich aan het gezag van deze arbeiders Gods zullen onderwerpen, zij waren immers als eersten in Achaje tot geloof gekomen. Van deze broeder Stefanas en zijn ‘huisgenoten’ kon Paulus opmerken, dat zij altijd klaarstonden voor de heiligen. ’U weet dat Stefanas en ZIJN GEZIN de eerste bekeerlingen van Achaje zijn en dat zij altijd klaarstaan voor de heiligen. Aanvaard dan ook van uw kant de leiding van ZULKE MENSEN..’ (1Kor.16:15,16) Men moest de leiding van zulke trouwe medearbeiders in Christus aanvaarden. U zult begrijpen @adg, dat baby’s en peuters geen leidinggevende posities kunnen innemen. (bergdergoden.nl)
Ik heb een klacht over deze reactie


10 mei 2012, 20.58 uur
Door: adg (82.168.182.xxx)
@piet; ja ja; 2000 jaar sprookjes en valse voorwenselen om het volk dom te houden. En jij bent gelukkig wel slim en een ander niet. 't is zeker voorspeld: vele eeuwen zal men dwalen, maar in het laatst der dagen zal het licht worden gezien. Dan zal het ware geloof zich openbaren.....
Ik heb een klacht over deze reactie


10 mei 2012, 18.01 uur
Door: Piet uut Kampn (94.215.159.xxx)
@adg dopen is onderdompelen op verzoek van de dopeling. DAAROM is het dopen van onmondige weerloze baby's niets anders dan misleiding. Om die misleiding stand te laten houden worden er door de zich kerk noemende organisaties sprookjes verteld zoals de doop is in de plaats van de besnijdenis gekomen en worden er allerlei Bijbelteksten uit hun verband gerukt. Doel van dit alles is niets anders dan controle, macht hebben over onmondig en "dom" gehouden kerkvolk. Gelukkig kan tegenwoordig een groot deel van de westerse bevolking zelfstandig lezen en zich zo aan de macht van de theoliegers, de wolven in schaapskleren onttrekken.
Ik heb een klacht over deze reactie


10 mei 2012, 07.47 uur
Door: adg (82.95.127.xxx)
@fr; volgens mij ga jij voorbij (en ook piet uut kampn) dat de Bijbel ervan uit gaat dat bij de door God gemaakte verbonden iedereen ingesloten is (later ook de vreemdeling in je poorten, je slaven e.d.). God heeft een volk, opgebouwd uit gezinnen en geregeerd door een Koning; de kinderen horen erbij. Het is uit heel de Schrift duidelijk, dat God ouders niet als op zichzelf staande personen ziet, maar als ouders, in wie de kinderen a.h.w. besloten liggen. Er is een onlosmakelijke eenheid tussen ouders en kinderen. Zijn de ouders ranken, die in de wijnstok en takken, die in de olijfboom worden ingeënt, dan zijn de kinderen “spruiten”. Zie Ps.128.: '...Uw vrouw zal zijn als een vruchtbare wijnstok binnen in uw huis; uw kinderen als olijfplanten rondom uw dis...'. We lezen dan ook in het Oude Testament, dat niet alleen de volwassenen besneden worden, maar ook de kinderen. Gen.17. En in het Nieuwe Testament lezen we, dat gezinnen worden gedoopt. Als Zacheüs bekeerd wordt, zegt Jezus: heden is deze huize zaligheid geschied. Luc.19:8. Als Lydia tot het geloof komt, wordt ze gedoopt, zij en haar huis. Hand.16:15. En Paulus heeft het huisgezin van Stefanus gedoopt. 1 Cor.1:16. Zie jij het al voor je: Stefanus en zijn vrouw worden gedoopt; zijn slaven, de vreemdelingen en andere familie binnen zijn poorten ook; en dan komen zijn kinderen, dat dan Stefanus zegt: nee, jullie niet; kom eerst maar tot een levend geloof? Mijns inziens is het juist dwaling om de kinderen uit te sluiten van het genadeverbond door ze ahw UIT de gezinnen te halen en te zien als individuelen....
Ik heb een klacht over deze reactie


09 mei 2012, 23.02 uur
Door: FR (81.204.88.xxx)
@fred. Op uw advies heb ik 1Kor.15:29 er nog eens grondig op nagelezen. En wat blijkt? De apostel Paulus heeft het daar helemaal niet over mensen die anderen ‘postuum’ dopen, maar over hen die zich ‘voor de doden’ lieten dopen. Dat is iets heel anders. Hij schrijft: ‘Wat zullen anders zij doen, die zich voor de doden laten dopen?’, dit wil zeggen, ‘omwille van’, ‘ten behoeve van’, de doden. Hier worden in eerste instantie niet de ‘gestorvenen’ mee bedoeld, maar juist zij die ‘geestelijk dood’ zijn, al functioneren zij nog volop in hun aardse leven. Naar zijn inwendige mens is de zondaar ‘dood’ en verblijft hij geestelijk in ‘slaap’ toestand. De Heer Jezus sprak: ‘Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is NU, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven.’ (Joh.5:25) Deze mensen waarover de Meester spreekt waren niet reeds gestorven, maar zij waren daar aanwezig en konden Zijn stem horen, en die Hem hoorden werden geestelijk ‘wakker’. De goddelijke gedachte erachter wordt ons dan eveneens duidelijk; wij laten ons dopen en ontvangen Gods Geest, om ook anderen die nog ‘in de dood zijn’ tot leven te wekken. Je bent als kind van God dan inderdaad ‘zalig’ als je zoiets kostbaars kunt doorgeven. Dezelfde apostel Paulus schrijft in zijn brief aan de Efeziërs (5:14) het volgende: ‘Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.’ (bergdergoden.nl)
Ik heb een klacht over deze reactie


09 mei 2012, 22.42 uur
Door: Jan (83.83.199.xxx)
Ik begrijp, dat men inmiddels in een vermeende dogmatische disccussie is aangeland, terwijl het eerst aan de RVD is ons te laten weten wat het Koninklijk Huis van deze ontdoping denkt.
Ik heb een klacht over deze reactie


09 mei 2012, 21.59 uur
Door: FR (81.204.88.xxx)
@adg, Ik behoorde tot die groep mensen waarvan Petrus sprak, ‘..en allen die daar verre zijn’. Toch was de belofte Gods inderdaad ook voor mij, en vanaf de dag dat ik Zijn Zoon Jezus als Verlosser en Heiland mocht aannemen. (Hand.2:38) Na vele jaren ben ik inmiddels zelf vader van drie lieve dochters. De middelste heeft zich enkele jaren geleden op 24 jarige leeftijd laten dopen, de oudste denkt er ook over dit spoedig te doen, en van de jongste van 23 zou ik het nog niet weten. Toch zijn het alle drie mijn ‘kinderen’. Ook voor mijn gelovige ‘kinderen’ bleek het Evangelie van Jezus nog steeds van kracht: ‘Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave des heiligen Geestes ontvangen.’ Uit de bestraffende reactie van de apostelen aangaande kleine kinderen, komt duidelijk naar voren dat men niet gewoon was deze kleinen ter doop te houden. Dat deed de Heer Jezus dan ook niet, maar nadat Hij had gezegd, ‘verhindert ze niet’, legde Hij hun de handen op en vertrok vandaar. (Matt.19:13,15) Voor uw opmerking, “Want zonder dat de kinderen het weten, hebben zij ook deel aan de verdoemenis in Adam en zo worden ze ook zonder het te weten in Christus tot genade aangenomen.”, is geen enkel geloof in de schuldvergeving en het ontvangen van de Heilige Geest vereist. Het gaat zoals u zelf aangeeft, compleet aan het kind voorbij; éérst is hij volgens u – terwijl hij onschuldig is en het verschil tussen goed en kwaad niet eens kent - de verdoemenis deelachtig, vervolgens wordt hij zonder enig geloof door Christus aangenomen. Tja, met zoveel gekunsteldheid wordt de ‘wil des Heeren’ wel heel erg ondoorgrondelijk voorgesteld! Daarentegen heeft de Meester Zelf heel helder gesproken: ‘Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden’ (Marc.16:16) Hier zien we de waarde die Jezus toekent aan het persoonlijk geloof dat een mens in Zijn woorden heeft. (bergdergoden.nl)
Ik heb een klacht over deze reactie


09 mei 2012, 21.29 uur
Door: Piet uut Kampn (94.215.159.xxx)
@adg, de werken bevestigen het geloof, oftewel de daden die je doet nadat je tot geloof gekomen bent. Een van de eerste dingen die je dan doet is je laten dopen..... kinderdoop is een verzinsel, een sprookje zoals van Paulus de boskabouter, een dwaling van het ergste soort, tovenarij van Eukalipta, bedoeld om mensen te misleiden.
Ik heb een klacht over deze reactie


09 mei 2012, 19.30 uur
Door: H.Beuker (77.170.167.xxx)
Kort en bondig, de tekst is mij bekend en het is duidelijk dat je niemand mag dopen tegen zijn of haar wil.Dit moet een sekte heel goed begrijpen.Ook in de tijd van Paulus kwamen mensen voor met vreemde gedachten.
Ik heb een klacht over deze reactie


09 mei 2012, 18.49 uur
Door: adg (82.168.182.xxx)
dat is dan heel fijn voor @piet om dat te vinden in kampn. Het noemen van 'sprookjes' is dan ook een onwedersprekelijk argument. God laat de kerk al 2000 jaar dwalen; zelfs met de reformatie; toch? Gelukkig is het behoud door en vanwege het geloof; niet vanwege de doop....
Ik heb een klacht over deze reactie


volgende reacties >>  |    Pagina:  1  2  


Reageren op dit bericht?!

Uw naam

Uw e-mail

Uw reactie

 
     over deze site | contact